9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ
Καινοτόμα Προγράμματα
-
- ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
-
Στα πλαίσια του προγράμματος της πολιτισμικής εκπαίδευσης οι μαθητές της ΣΤ1΄και ΣΤ2΄τάξης του σχολείου μας, με πρωτοστάτη την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής
κ.Ιωαννίδου Βασιλική, αποφάσισαν να ερευνήσουν, να συλλέξουν, να μάθουν και έτσι να διασώσουν τα παραδοσιακά παιχνίδια. Πρόκειται για παιχνίδια που έπαιζαν οι
γονείς, οι γιαγιάδες και οι παππούδες στις γειτονιές, στα σοκάκια και στις αλάνες. Παιχνίδια όπως το τσιλίκι, το τζαμί, οι μπίλιες, η μακριά γαϊδούρα, τα κότσια κ.λ.π.
Μ’ αυτόν τον τρόπο ασχολήθηκαν με την αειφόρο ανάπτυξη, που σημαίνει εκμετάλλευση άχρηστων υλικών και αξιοποίηση των εμπειριών
των προηγούμενων γενιών.
Συνέλλεξαν 111 παιχνίδια απ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και από Κύπρο και Αλβανία. Τα παιχνίδια αυτά πήραν σάρκα και οστά με τη μορφή ενός βιβλίου 158 σελίδων που έχει τον
τίτλο ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, που με μεγάλη μας χαρά κρατάμε στα χέρια μας και θα μείνει ως παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές. Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής
χρονιάς, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ1΄και ΣΤ2΄τάξης, καθώς και η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής κ.Ιωαννίδου Βασιλική, δώσανε ζωή σ’ αυτά τα ξεχασμένα παιχνίδια και
όχι μόνο αυτό. Τα βιντεοσκοπήσαν κατά τη διάρκεια της τέλεσής τους και έτσι δημιουργήθηκε ένα DVD το οποίο συμπεριλήφθηκε σε κάθε ένα βιβλίο. Στην αυλή ζωγραφίστηκαν,
από τους μαθητές και την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής, πολλά παιχνίδια, όπως κουτσό, τρίλιζες, εννιάρες, δεκαεξάρες, κισκιντάκι, πεντόρ ώστε να γίνεται χρήση τους απ’
όλους τους μαθητές και στη διάρκεια των διαλειμμάτων. Το βιβλίο παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στην αυλή του σχολείου μας στις 7-5-2014 και κατά τη διάρκειά της
αντίτυπα του βιβλίου χαρίστηκαν στους αντίστοιχους μαθητές, καθώς και στους επίσημους καλεσμένους που παρευρέθηκαν. Παράλληλα λειτούργησε
Έκθεση Φωτογραφίας, με φωτογραφίες που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια της τέλεσης των παιχνιδιών σ’ όλη την τρέχουσα χρονιά, καθώς και
Έκθεση Ζωγραφικής με ζωγραφιές των παιδιών που είχαν θέμα τα συγκεκριμένα παιχνίδια.
Ευχαριστούμε τον κ.Καραλίδη Φώτιο, Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης για την υοθέτηση της χρηματοδότησης της έκδοσης του βιβλίου.
Ευχαριστούμε τον κ.Μάρκου Αναστάσιο, Διευθυντή Α/θμιας Εκπ/σης Ξάνθης για την ιδιαίτερη στήριξή του στο έργο μας.
Ευχαριστούμε τον κ.Κολλάρο Γεώργιο, Επίκουρο Καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης για την ηθική στήριξή του.
Ευχαριστούμε τις οικογένειες των μαθητών/τριών(γονείς, γιαγιάδες, παππούδες) για την καθοριστική συμβολή τους στη συλλογή των παιχνιδιών.
Επίσης, ευχαριστούμε τους γονείς και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν έμπρακτα στα παιχνίδια κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του βιβλίου.
Αξίζουν χιλιάδες συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες για την προσπάθεια τους και τη δημιουργία του βιβλίου.
Θερμά συγχαρητήρια στην κ.ιωαννίδου Βασιλική για το έργο της και την καθοδήγηση των μαθητών της , αλλά και γιατί έλαβε ένα από τα τρία πρώτα βραβεία αναρτημένης
ανακοίνωσης με την εργασία «Παραδοσιακά Παιχνίδια» στο 22ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Ο Σύλλογος διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης.
-
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 4ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
-
Στις 5 Απριλίου 2014 το 9ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης έλαβε μέρος στο 4ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ που διοργάνωσε το Υ.ΠΑΙ.Θ σε συνεργασία με τις Δ/νσεις Π/θμιας και
Δ/θμιας Εκπ/σης, στην Ξάνθη. Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν δημιουργίες τους όπως κόμικ, poster, video. Στην εκδήλωση, στο ΕΠΑΛ Ξάνθης, παρουσίασαν έργα τους αντιπροσωπεία
των μαθητών μας, οι οποίοι δέχθηκαν πολλά συγχαρητήρια από τους διοργανωτές. Στα παιδιά δόθηκαν αναμνηστικά διπλώματα. Το σχολείο μας ευχαριστεί θερμά τον
κ. Παντελίδη Παύλο,εκπαιδευτικό Πληροφορικής στο 9ο Δ.Σ. Ξάνθης, για τις πρωτοβουλίες του σχετικά με το παραπάνω θέμα και για τη στήριξη των μαθητών/τριών μας.
-
- ΤΑΞΗ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΖΕΠ 2013-2014
-
Την φετινή χρονιά 2013-2014, λειτούργησε στο σχολείο μας για δεύτερη συνεχή φορά, η Τάξη Υποδοχής (ΖΕΠ), παράλληλα με το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών των τάξεων Α’-ΣΤ’.
Στόχος της Τάξης Υποδοχής ήταν να ενισχυθεί η προσπάθεια παροχής ίσων ευκαιριών σε μαθητές παλιννοστούντες, ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ή με μαθησιακά-γνωστικά κενά. Επιπλέον,
επιδιώχθηκε οι παρεχόμενες γνώσεις να εμπλουτιστούν με υλικό και μεθόδους που να ανταποκρίνονται στις προσωπικές ανάγκες των μαθητών αλλά και των τάξεων τους.
Σε κλίμα διαλογικό με εκπαιδευτικούς και μαθητές, η πλειοψηφία των παιδιών φάνηκε να σημειώνει πρόοδο και κυρίως να αποκτά μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
Συμπερασματικά η λειτουργία της Τ.Υ ΖΕΠ θεωρήθηκε αποδοτική και ευελπιστούμε να διατηρηθεί ως θεσμός στο σχολείο μας και τα επόμενα χρόνια.
Η Δασκάλα της Τ.Υ ΖΕΠ
Στεφανίδου Γρηγορία